آبان 1, 1403 10:37 قبل از ظهر

قوطی استیل 316 چه کاربردی دارد؟

قوطی استیل 316 نوعی پروفیل توخالی با مقطع مربع یا مستطیل است که از آلیاژ فولاد ضد زنگ 316 ساخته می‌شود. این نوع قوطی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در طیف وسیعی از کاربردها از جمله صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، دریایی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع قوطی به دلیل وجود عنصر مولیبدن در ترکیب آلیاژ، در برابر خوردگی و زنگ زدگی، حتی در محیط‌های خورنده مانند آب شور، اسیدها و مواد شیمیایی، بسیار مقاوم است.

قوطی استیل 316
در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید

برای سفارش و تهیه ورق استیل 316 اینجا کلیک کنید

قوطی استیل ۳۱۶ در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

از کاربردهای خرید ورق استیل 316 نگیر و قوطی استیل ۳۱۶ می توان به استفاده ی آن در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات گوناگون در صنایع مختلف اشاره کرد .از جمله ی این صنایع فعال در خرید ورق استیل 316 نگیر و قوطی استیل می توان به نساجی، نفت و پالایشگاه اشاره نمود. از دیگر کاربردهای آن هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوطی استیل با توجه به این که خاصیت غیر واکنشی دارد ،از آن در تولید و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی هم استفاده می کنند. این قوطی با توجه به این که استحکام بالایی در برابر خوردگی دارد آن را در صنایع مختلف به کار می گیرند.
قوطی استیل ۳۱۶ کاربرد هایی منحصر به فرد با توجه به عنصر هایی که در تولید این قوطی به کار رفته است دارد . هر یک از این عناصر با توجه به ویژگی های خاصی که دارند باعث شده اند که قوطی درهر جایی کاربرد خاص خود را پیدا کند.
ویژگی استقامت قوطی استیل ۳۱۶ باعث شده است که این قوطی در صنعت مواد غذایی به کار رود ودر برابر خطرات حمل و نقل از آسیب مصون بماند.
کاربرد دیگر قوطی استیل در ساخت تانکر های حمل مواد غذایی و شیمیایی است .با توجه به این که این قوطی دارای ویژگی استقامت ،حتی مقاومت در برابر مواد اسیدی می باشد ، به جرئت می توان گفت بهترین قطعه ای است که برای حمل مواد غذایی انتخاب شده است.

همه چیز درباره قوطی استیل 316

کاربرد پروفیل استیل 316 در صنعت ساخت ظروف آشپزخانه

خرید ورق استیل 304 هم مانند خرید ورق استیل 316 و قوطی استیل این گرید خریدی با اهمیت است و باید با توجه به کاربردهای آنها صورت پذیرد. استفاده در ظروف آشپز خانه یکی از کاربرد های پروفیل استیل 316 است. این قوطی در حمل و نقل وسایل مواد غذایی و هم چنین در ساخت ظروف مواد غذایی بسیار کاربرد دارد. جنس مقاوم و خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی آن ، استیل ۳۱۶ را در این کاربرد بی نقص کرده است.

این قوطی در صنعت مواد غذایی با روکشی که از جنس قلع است  در اندازه های مختلف، تولید می‌‌ شود. قطعا ویژگی هایی هم چون مقاومت قوطی، شکل ها و اندازه های گوناگون، وزن مناسب و … به طرز خارق العاده ای مورد توجه افرادی که در صنایع غذایی هستند، قرار گرفته است.

قیمت ورق استیل 304 هم مانند قوطی استیل 316 قیمتی مناسب است. قیمت ورق استیل 304 را پیش از خرید بررسی نمایید.

کاربرد پروفیل استیل 316 در صنعت ساخت ظروف آشپزخانه

استفاده های مختلف قوطی استیل ۳۱۶

فروش ورق استیل 304 و 316 و انواع پروفیل استیل 316 با توجه به قیمت روز آنها صورت می گیرد. برای خرید و فروش ورق استیل 304 به کاربردهای آن توجه داشته باشید.

امروز بخش قابل توجهی از نیازمندی های زندگی روز مره ما را وسایل صنعتی برطرف می کنند. جالب است بدانید که قوطی استیل ۳۱۶ کاربرد قابل توجهی را حتی در صنعت ایفا می کند . قطعا این قوطی در تولید وسایل صنعتی نقش مهمی دارد.قوطی استیل ۳۱۶ در تولید وسایل صنعتی به دلیل دارابودن استحکام آن ، ضد زنگ ،مناسب در جوشکاری کاربرد دارد. همه این عوامل سبب شده اند که صنعت کاران ما در تولیدات خود از این قوطی بسیار استفاده کنند.

تولید مبدل های گرمایشی

کاربرد دیگر قوطی استیل ۳۱۶ در تولید مبدل های گرمایشی به کار می رود . این قوطی که یکی از آلیاژ های فولادی می باشد،دارای عنصرهای نیکل وکروم زیاد بوده است و همین ویژگی منحصر به فرد قوطی استیل ۳۱۶ باعث شده است که در ساخت مبدل های گرمایشی کاربرد داشته باشد. این دست از کاربردها تاثیر قابل توجهی بر قیمت خرید ورق استیل 316 و قوطی استنلس استیل 316 دارند.

ابزار آلات پردازش شیمیایی

یکی دیگر از جاهایی که از قوطی استیل ۳۱۶ استفاده می کنند در تولید ابزار آلات پردازش شیمیایی است . دلیل کاربرد قوطی استیل ۳۱۶ در این ابزار آلات به دلیل ضد اسیدی بودن این قوطی است. همچنین استحکام آن در برابر واکنش های مختلف شیمیایی، بسیار بالاست.

شیر و قطعات پمپ استیل

قطعا در به کار گیری بسیاری از شیر آلات و قطعات آن از قوطی استیل ۳۱۶ استفاده می کنند. این قوطی در این تولیدات هم کاربر د دارد و آن هم به دلیل مقاومت و استحکام این قوطی دربرابر خوردگی و هم چنین دربرابر رطوبت است.

قیمت قوطی استنلس استیل 316 و قیمت ورق استیل 316 با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. استحکام یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 316 است.

استفاده های مختلف قوطی استیل ۳۱۶

موارد عمومی کاربرد قوطی استیل 316

“قوطی استیل ۳۱۶” در مصارف عمومی کاربرد وسیعی دارد. امروز با توجه به قابلیت های عنصر هایی که در ساخت قوطی استیل به کار رفته اورا منحصر به فرد میدانند. این موضوع باعث شده که در مصارف عمومی به شکل گسترده ای به کار رود.

  • دستگاه های تولید و پخت مواد غذایی: پروفیل استنلس استیل 316 در تولید دستگاه های پخت و پز هم کار برد دارد و آن هم به دلیل وجود نیکل و کروم زیاد در این قوطی است که باعث شده است این قوطی در برابر حرارت مقاوم باشد.
  • تانکر های حمل مواد غذایی: از دیگر کاربردهای قوطی استیل ۳۱۶ استفاده آن در تولید تانکر های حمل مواد غذایی است . وسایل حمل و نقل غذایی به شدت حساس و مهم هستند و باید از آلودگی ها در امان باشند. قوطی استیل ۳۱۶ با توجه به قابلیت های خود و ویژگی های که دارد این وظیفه سنگین را به عهده گرفته است.
  • ابزار نساجی: از دیگر صنایعی که قوطی استیل ۳۱۶ در آن کاربردیست و از مزایای قوطی استیل استفاده می کند، تولید ابزار آلات نساجی می باشد. این قوطی با توجه به محکم بودن و دارا بودن آلیاژ های فولادی، بسیاری از تولید کنندگان را به این فکر انداخته است که برای ابزار آلات کارخانه یا کارگاه از این قوطی بهره ببرند.
کاربردهای عمومی قوطی استیل 316کاربردهای صنعتی پروفیل استیل 316
دستگاه های تولید و پخت مواد غذاییساخت قطعات کوره استیل
تانکر های حمل مواد غذاییساخت قطعات موتور جت استیل
ابزار آلات نساجیساخت آسانسور

کاربرد های صنعتی پروفیل استنلس استیل 316

1. ساخت قطعات کوره استیل: قوطی استیل ۳۱۶ با توجه به محکم بودن در برابر حرارت و استحکام بالای آن در ساخت قطعات کوره استیل به کار می رود.

2. ساخت قطعات موتور جت استیل: با توجه به عنصر ها و موادی که در ساخت قوطی استیل به کار رفته است بسیاری از دانشمندان را به این فکر انداخته است که برای تولید قطعات موتور جت استیل از این قوطی استفاده کنند.

3. ساخت آسانسور با استفاده از ورق استیل: امروزه حتی در آسانسور هایی که مادر آن ها با خیال راحت رفت و آمد می کنیم یا وسایلمان را با آن حمل می کنیم، قوطی استیل نقش داشته. در ساخت بدنه و قطعات آسانسور نیز از قوطی استیل استفاده می‌شود.

4. ساخت بدنه و قطعات کشتی: تولید کنندگان برای محکم بودن کشتی و استحکام و مقاومت آن در برابر خوردگی هم چنین مقاومت آن در برابر رطوبت به عنصر منحصر به فردی فکر می‌کنند و آن هم استفاده از قوطی استیل 3۱۶ در ساخت کشتی های با کیفیت است .

5. قطعات الکترونیک: قطعا برای ساخت بسیاری از قطعه های الکترونیک از این قوطی استفاده گسترده ای می‌ کنند.

6. ساختمان سازی: امروزه در ساخت ساختمان های محکم و فولادی معمولا از بهترین مصالح استفاده می شود. قوطی استیل یکی از این مصالح است که در ساخت ساختمان های قوی و محکم که در برابر زلزله فولاین هستند استفاده می شود.

7. استفاده در ماشین آلات صنعتی: از دیگر کاربردهای قوطی استیل ۳۱۶ استفاده در ماشین آلات صنعتی است. بی شک یکی از دلایلی که از این قوطی در این صنعت استفاده شده است سبک بودن وزن آن و مقاوم بودنش در برابر خراش ها و … است.

8. سایر کاربرد های قوطی استیل ۳۱۶: ابزار الات دارویی و عکاسی استیل ، ساخت تجهیزات پردازش ضمیر ، ابزار الات پزشکی و غیره.

کاربرد های صنعتی پروفیل استنلس استیل 316

مقایسه قوطی استیل 316 با سایر انواع قوطی‌ها

قوطی استیل 316، در مقایسه با سایر انواع قوطی‌ها، به عنوان یک انتخاب برتر در صنایع مختلف مطرح می‌شود. این برتری، ناشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌سازد.

قوطی استیل 304

در مقایسه با قوطی استیل 304، گرچه هر دو از جنس استیل ضدزنگ هستند، اما قوطی استیل 316، به دلیل وجود مولیبدن در ترکیبات خود، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، به‌ویژه در محیط‌های حاوی کلرید، از خود نشان می‌دهد. این ویژگی، آن را برای استفاده در صنایع دریایی، شیمیایی و دارویی ایده‌آل می‌سازد.

قوطی‌های آهنی

در مقایسه با قوطی‌های آهنی، قوطی استیل 316، علاوه بر مقاومت به خوردگی، دارای استحکام و دوام بیشتری است. همچنین، قابلیت جوشکاری و شکل‌پذیری بهتر این محصول، آن را به گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی تبدیل می‌کند.

قوطی‌ آلومینیومی

قوطی‌های آلومینیومی نیز در برابر قوطی های استیل 316، حرفی برای گفتن ندارند. وزن سبک‌تر آلومینیوم، تنها مزیت آن نسبت به استیل 316 است. در مقابل، استیل 316 با مقاومت بیشتر در برابر حرارت، فشار و خوردگی، گوی سبقت را از آلومینیوم می‌رباید.

در مجموع، می‌توان گفت که قوطی های استیل 316، با توجه به مزایای متعدد خود، از جمله مقاومت به خوردگی، استحکام، دوام و پایداری در برابر حرارت، گزینه‌ای برتر در مقایسه با سایر انواع قوطی‌ها محسوب می‌شود.

مقایسه قوطی استیل 316 با سایر انواع قوطی‌ها

سخن پایانی

استفاده از انواع ورق های استیل ۳۱۶ در زندگی امروزه کاربرد قابل توجهی دارد. به گونه ای که اگر نباشد زندگی روزمره‌ مان با مشکل مواجه شود . این استیل به دلایل مقاومت بالا و سبک بودن، کاربرد بسیاری در صنعت دارد.
همچنین وزن سبک آن باعث شده است که در ساختمان سازی و ماشین سازی خواهان زیادی پیدا کند و آن را به جای استیل های شکننده و سنگین به کار ببرند. در حقیقت این ترکیبات قوطی استیل ۳۱۶ است که باعث شده کاربرد های منحصر به فردی از خود در میان صنعت ، پزشکی، غذا، نساجی و … پیدا کند.

Call Now Button