آبان 1, 1403 12:38 بعد از ظهر

ورق استیل دست دوم چیست؟

ورق‌های فولادی ضد زنگ که آن را عموماً ورق استیل نیز می‌گویند، جزئی اساسی در صنعت مدرن بوده که استحکام و مقاومت بسیار خوبی در مقابل خوردگی دارد. ورق استیل و یا همان ورق فولادی ضد زنگ، درصد کربن و ترکیبات شیمیایی کم و پایینی داشته و به سهولت و سادگی مقابل اکسیژن و رطوبت هوا واکنش نشان خواهد داد. ورق فولادی ضد زنگ، در مقابل سایش و خوردگی، استحکام بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. از این رو کاربردهای مختلفی دارد. در واقع در حوزه هوافضا گرفته تا تولید مواد غذایی، از ورق فولادی ضد زنگ استفاده می‌کنند. به دلیل قیمت بالای این محصول،می‌توان ورق استیل دست دوم را خریداری نمود.

ورق استیل دست دوم چیست
در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید

برای سفارش و تهیه ورق استیل 304 کلیک کنید

انواع ورق استیل چه کاربردی دارند؟

ورق استیل در انواع بگیر و نگیر تولید می شود. برای خرید ورق استیل 316 نگیر و یا ورق های استیل دیگر بهتر است ابتدا با همه ابعاد آنها آشنا شوید.ورق استیل انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آنها در صنعتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

یکی از عیوب ورق فولادی ضد زنگ، قیمت بالای آنها بوده است. به همین علت سبب شده تا بعضی از افراد به سمت خرید ورق‌های استیل دست دوم روی بیاورند. خرید ورق استیل دست دوم مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزیت‌ها کم بودن قیمت آن نسبت به ورق‌های فولادی ضد زنگ نو است. این را بدانید که ورق استیل دست دوم،معایبی دارد. خوب است قبل از خرید به معایب آن توجه کنید.

خرید ورق استیل 304 و یا 316 با توجه مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، برای مصارف خارجی در ساختمان سازی خریدی مناسب است. خرید ورق استیل 304 را برای مصارف متنوع در صنایع مختلف در نظر بگیرید.

انواع ورق استیل چه کاربردی دارند

همه چیز درباره ورق استیل دست دوم

اهمیت ورق استیل دست دوم چیست؟

ورق استیل 304 از ورق های کاربردی در صنعت است. قیمت ورق استیل 304 از قیمت های مناسب در بازار است. بهتر است قبل از اینکه با کاربردهای خارق‌العاده و مزایا و معایب ورق استیل دست دوم آشنا شوید، این را بدانید که ورق استیل دست دوم به ورق فلزی می‌گویند که در اندازه و ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شود. همین مسئله سبب می‌شود تا از ورق استیل دست دوم در صنایع مهمی استفاده کنند.

 این را بدانید که برای تولید ورق استیل یا همان ورق فولادی ضد زنگ، آلیاژ‌های مختلف و متفاوتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مهم‌ترین آنها آلیاژ استیل است. حتماً کنجکاوید که بدانید چرا بعضی از مردم ورق استیل دست دوم را خریداری می‌کنند. 

باید بگوییم که قیمت ورق استیل دست دوم در برابر ورق استیل نو بسیار بسیار کمتر و پایین‌تر بوده و از لحاظ اقتصادی مانند قیمت فروش ورق استیل 304 مقرون به صرفه است. ورق‌های استیل دست دوم حاوی تمامی ورق‌های بگیر و نگیر بوده است و در مجموع شما هر نوعی را می‌توانید خریداری کنید.

اهمیت ورق استیل دست دوم

مزایای ورق استیل دست دوم چیست؟

مهمترین مزیتی که در هنگام تهیه “ورق استیل دست دوم” وجود دارد، مثل خرید ورق استیل 316 یا 304، کاهش هزینه‌های شما در ساخت یک محصول بوده است. در واقع این حرف بدین معناست که اگر بخواهید از راه ورق استیل دست دوم یک محصولی را تولید کنید و یا پروژه‌ای را انجام دهید، هزینه‌های انتهایی شما بسیار کم خواهد شد. چون هزینه بسیار کمتری را جهت تهیه ورق فولادی ضد زنگ پرداخت کرده‌اید. از دیگر مزایای مهم خرید و تهیه ورق استیل دست دوم، کیفیت بسیار بالای آن بوده. البته جالب است بدانید که بعضی از مردم امکان دارد با خود فکر کنند ورق‌های استیل دست دوم حتماً کیفیت پایینی داشته و باید دست از خرید ورق استیل دست دوم بردارند و از تهیه آن منصرف شوند. چنین فکری کاملاً اشتباه است. چون غالباً ورق استیل دست دوم کیفیت زیادی داشته و می‌توان بعد از خرید از آنها سالیان سال استفاده نمود. به علاوه بدانید که از انواع ورق استیل دست دوم، در صنایع متفاوت و به خصوص صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان سازی و ….استفاده می‌کنند که همین مسئله به کم شدن هزینه‌های نهایی منتهی خواهد شد. علاوه بر این ورق استیل دست دوم، ویژگی‌های خاص و خارق‌العاده زیادی دارد که چنین خصوصیت‌هایی جز مزایای ورق استیل دست دوم به شمار خواهد رفت.

پراهمیت‌ترین خصوصیت‌های استفاده از ورق فولادی ضد زنگ دست دوم

  • ورق استیل دست دوم در مقابل هر سایش و خوردگی، مقاوم بوده و استحکام بسیار بالایی داشته است.
  • ورق استیل دست دوم مقابل ضربه و آسیب‌های وارده بر آن مقاومت بالایی داشته و دستخوش مشکل نخواهد شد.
  • هر کدام از انواع ورق‌های استیل دست دوم ضد زنگ بوده است و در مقابل آب و هوای شرجی، دچار زنگ زندگی نمی‌شود.
  • ورق استیل دست دوم، ویژگی نسوز داشته و در مقابل دمای بالا و گرما و حرارت مقاومت زیادی نشان می‌دهد.
  • هر کدام از انواع ورق استیل دست دوم قابلیت ضد اسیدی دارند.

هزینه و قیمت ورق استیل 316 یا 304 بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. استحکام زیاد و مقاومت بالا از عوامل موثر بر هزینه و قیمت ورق استیل 316 یا 304 می باشد. 

مزایای ورق استیل دست دوم

چالش های استفاده ورق استیل دوست دوم چیست؟

می‌دانید که هر محصولی را که خریداری نمایید قطعاً علاوه بر داشتن مزایای بسیار، معایبی نیز دارد. ورق استیل دست دوم از این اساس و بنیاد مستثنی نبوده. در واقع خرید، تهیه و مصرف ورق استیل دست دوم با معایبی همراه است. ممکن است برخی افراد گمان کنند خرید و مصرف ورق استیل دست دوم، عیبی ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما این طرز فکر غلط است. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ریسک‌های تهیه ورق استیل دست دوم، کاهش مقاومت ورق فولادی ضد زنگ دست دوم در مقابل خوردگی و زنگ زدگی است. این ماجرا به تمامی ورق‌های استیل دست دوم مرتبط نبوده و تنها فقط شامل بعضی از آنان خواهد شد. به علاوه بهتر است این را بدانید که ورق استیل براق اگر دست دوم تهیه شود امکان دارد کمی از سطح براق بودنش کاسته شود و مانند اول صاف و براق نباشد.

چالش های استفاده ورق استیل دوست دوم

انواع و هزینه ورق استیل کارکرده

نمىشود قيمت و نرخ دقيق و يكسانى را براى تمام ورق استيل دست دوم ارائه كرد. علت اين مسئله چنين است كه اين اوراق فولادی ضد زنگ دست دوم انواع مختلف و متفاوتى داشته و هزينه هر کدامشان هم با ديگر انواع، متفاوت است. علاوه بر آن كيفيت هر يک از ورق هاى استيل با ديكرى تفاوت دارد. همين مسئله سبب مى شود تا قيمتشان نيز متغير باشد و كم و زياد شود.

نام و دست دوم بودن ورق استیل ، هیچ تاثیری بر نوع آن نخواهد داشت. ورق استیل دست دوم را به انواع زیر تقسیم می‌کنند:

  • آستنیتی: در صنایع هوافضا و صنایع غذایی از آن استفاده می‌کنند.
  • فریتی: برای معماری و تزیینات خودکار از فریتی استفاده می‌شود.
  • مارتنزیتی: مارتنزیتی در کارد و چنگال، آچار، توربین، و ابزار جراحی کاربرد دارد.
  • آستنیتی-فریتی (دوبلکس): فولاد دوبلکس غالباً در پردازش شیمیایی، ظروف حمل مواد شیمیایی و ساخت مخازن ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ورق استیل مشبک: ورق استیل مشبک عموماً در قالب بندی مواد غذایی و صنایع پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ورق استیل طرح‌دار: ورق استیل طرح‌دار در روکش درب، کابین آسانسور، نمای داخلی ساختمان، کابینت و غیره کاربرد دارد.
  • ورق استیل آینه‌ای: ورق استیل آینه‌ای در صنایع غذایی، محیط آزمایشگاه، صنایع دکوراسیون داخلی، صنایع ساختمانی و… کاربرد دارد.
انواع ورق استیلکاربردهای آنها
آستنیتیصنایع هوا و فضا
فریتیمعماری و تزئینات
مارتینزیتیتولید ابزار جراحی
مشبکصنایع ماهی

کاربردهای ورق دست دوم فلزی چیست؟

ورق دست دوم فلزی به دلیل قیمت مناسب و مزایایی که دارد، در مصارف مختلفی کاربرد دارد. برخی از کاربردهای این ورق دست دوم عبارتند از:

  1. ساخت و ساز: ورق دست دوم فلزی در ساخت و ساز پله ها، نرده ها، درب ها، نمای ساختمان ها و … کاربرد دارد.
  2. صنایع غذایی: ورق استیل دست دوم به دلیل مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی، در ساخت تجهیزات و ظروف صنایع غذایی مانند تانکرها، مخازن، سینک ظرفشویی و … استفاده می شود.
  3. پتروشیمی: ورق دست دوم فلزی در ساخت لوله ها، اتصالات، مخازن و سایر تجهیزات پتروشیمی کاربرد دارد.
  4. صنایع دارویی: ورق استیل دست دوم به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن، در ساخت تجهیزات و ظروف صنایع دارویی استفاده می شود.
  5. ساخت مجسمه و آثار هنری: ورق استیل دست دوم به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت شکل دهی، در ساخت مجسمه و آثار هنری کاربرد دارد.
  6. مصارف خانگی: ورق استیل دست دوم در ساخت سینک ظرفشویی، اجاق گاز، یخچال و سایر لوازم خانگی کاربرد دارد.
از ورق استیل در جاده سازی هم استفاده می شود. ورق استیل در جاده سازی برای ساخت گاردریل و پل ها ورقی کاربردی است.

کاربردهای ورق دست دوم فلزی

سخن پایانی

مهم ترین دلیلی که یک فرد را به خرید ورق استیل دست دوم وامیدارد، هزینه اقتصادی آن است. در واقع می‌توان برای کاهش هزینه‌های تولید محصول، بجای ورق استیل نو، از ورق استیل دست دوم استفاده کرد. این محصول بسیار مستحکم و با دوام است و در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد.

Call Now Button