آبان 1, 1403 10:38 قبل از ظهر

ورق کربن استیل چه مزیت هایی را در اختیار ما می گذارد؟

ورق کربن استیل، یک ورق فلزی است که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله خودروسازی دارد. در واقع مزیت ورق کربن استیل باعث شده که بتوان در صنایع هوا فضا، صنایع دریایی و… نیز بتوان از کاربرد این فلز بهره مند گشت.

ورق کربن استیل چه مزیت هایی را در اختیار ما می گذارد؟
در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید

به جهت تهیه و خرید ورق استیل 304 اینجا کلیک کنید

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

ورق کربن استیل چیست؟

ورق استیل 316 نگیر به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، انتخابی مناسب برای مصارف صنعتی و شیمیایی است. برای خرید ورق استیل 316 نگیر، به دنبال گرید 316L یا 316Ti باشید.

در حال حاضر شناخته شده ترین ورق فولادی اشباع شده، ورق کربن استیل و ورق استنلس است. ورق کربن استیل یک نوع ورق فلزی پر کاربرد و مفید در صنایع مختلف است است که از آلیاژ استیل تشکیل شده. این ورق‌ها از جنس استیل کربن با درصد محتوای کربن بالا تولید می‌شوند. به همین دلیل این ورق‌ها از سختی و مقاومت مطلوبی برخوردارند. ورق کربن استیل به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی برتری که دارد برای استفاده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمان‌سازی، صنایع دریایی و … استفاده می‌شود. این ورق‌ها معمولاً دارای خصوصیاتی همچون مقاومت در برابر خوردگی، سختی، انعطاف‌پذیری و قابلیت شکل‌دهی مناسب هستند. در ادامه این مقاله به توضیح و برسی مزایا و مزیت هایی که ورق کربن استیل دارد پرداخته خواهد شد.

ورق استیل 304 یکی از پرکاربردترین انواع ورق استیل است. به دلیل قیمت مناسب و مقاومت به خوردگی، خرید ورق استیل 304 برای مصارف مختلفی مانند ساخت تجهیزات آشپزخانه، دکوراسیون داخلی و … خریدی کاربردی است.

ورق کربن استیل چیست؟

همه چیز درباره ورق کربن استیل

انواع مختلف ورق کربن استیل کدامند؟

قیمت ورق استیل 304 به ضخامت، گرید و … وابسته است. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 304، می‌ توانید به وب سایت‌های معتبر فروش ورق استیل مراجعه کنید.

ورق کربن استیل از نظر جنسیت و ضخامت دارای تنوع است. همچنین این ورق بر اساس نیازهای مختلف صنایع و کاربردها، به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • ورق کربن استیل نرم یا کم کربن، فولاد نرم: این نوع ورق‌ها به دلیل نرمی و انعطاف‌پذیری بالا، استحکام کمتر با سطوح کربن بالاتر، شکل پذیری بالا و وزن سبک‌تر برای استفاده در تولید قطعات تزئینی، کارگاه‌های آشپزخانه، صنایع غذایی و صنایع دیگر مناسب هستند. “ورق کربن استیل” به عبارتی می‌تواند تنش بالا را تحمل و در برابرش مقاومت کنند. همچنین در مقابل تنش به راحتی به اشکال ساختاری تبدیل شوند.
  • ورق کربن استیل سخت: این نوع ورق‌ها به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار و سایش، برای استفاده در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، صنایع شیمیایی و صنایع دیگر مناسب هستند.
  • ورق کربن استیل ضخیم: این نوع ورق‌ها با ضخامت بالا، برای استفاده در ساخت قطعات سنگین و سازه‌های مقاوم مناسب هستند.
  • ورق کربن استیل نازک: این نوع ورق‌ها با ضخامت کمتر، برای استفاده در تولید قطعات دقیق و سبک مناسب هستند.
  • ورق کربن استیل صنعتی: این نوع ورق‌ها برای استفاده در صنایع مختلف با شرایط محیطی خورده مناسب هستند.
  • ورق کربن استیل آلیاژدار: این نوع ورق‌ها حاوی عناصر آلیاژی مانند کروم، نیکل، مولیبدن و غیره هستند که خصوصیات خاصی به آن‌ها اضافه می‌کند.
  • ورق کربن استیل با پوشش: این نوع ورق‌ها دارای پوشش‌های محافظ مانند روغن، رنگ یا رزین هستند که از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.
  • ورق های فولادی کربنی گالوانیزه: ورق‌های فولاد گالوانیزه، یک نوع ورق فولادی هستند که با پوشش لایه‌های رویه زنگ‌دار مانند روی و رویزنی تولید می‌شوند. این پوشش‌ها باعث مقاومت بالاتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی ورق‌ها می‌شوند و آن‌ها را برای استفاده در شرایط محیطی خشن و مرطوب مناسب می‌کنند. اغلب در فضاهای باز مانند سقف از آن استفاده میشود.

با توجه به این تقسیمات، مشتریان می‌توانند بسته به نیاز خود، از انواع مختلف ورق فولادی کربن استیل استفاده کنند تا به بهترین شکل ممکن از خصوصیات این ماده فلزی استفاده کنند.

ورق استیل 316 به دلیل وجود مولیبدن، مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی بالاتری نسبت به ورق 304 دارد و خرید ورق استیل 316 برای مصارف خاص مانند صنایع شیمیایی و دریایی مناسب است.

انواع مختلف ورق کربن استیل کدامند؟

مزیت های استفاده از ورق کربن استیل چیست؟

ورق استیل 304 در ضخامت‌ها و گریدهای مختلف توسط شرکت‌های متعددی در ایران به فروش می‌رسد. برای خرید و فروش ورق استیل 304، می‌بایست به دنبال معتبرترین فروشنده باشید.

ورق کربن استیل مزایای بسیاری دارد که آن را به یک محصول مورد توجه و مفید در صنایع مختلف تبدیل کرده است. برخی از مزایا و خصوصیت های این نوع ورق به شرح زیر می‌باشد:

  1. سختی و استحکام: این نوع ورق استیل حاوی کربن با درصد بالا بوده و سختی و استحکام بالایی را از خود نشان می‌دهد. همچنین کربن باعث مقاومت بیشتر آن در برابر فشار، خمش و سایش می‌شود. از این رو در در ساخت سلاح نیز از آن استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که این نوع ورق به عنوان گزینه مناسب در صنایع مختلف استفاده شود.
  2. قابل استفاده در دماهای بالا: ورق کربن استیل مقاومت خوبی در برابر دماهای بالا دارد که آن را برای استفاده در شرایط داغ مناسب می‌سازد.
  3. مقرون به صرفه بودن: از آنجایی که برای ساخت ورق استیل، از مواد اولیه کم هزینه استفاده می شود، ورق فولادی کربن استیل صرفه اقتصادی دارد. همچنین از قیمت کمتری نیز نسبت به استنلس استیل برخوردار است.
  4. قابل بازیافت بودن و سازگار با طبیعت: ورق کربن استیل دوست دار محیط زیست است و به سهولت بازیافت می شود.
  5. خطر بسیار پایین: استفاده از ورق کربت استیلدر صنایع های تولیدی و صنعتی بسیار بی‌خطر است وآسیبی از جانب آن به دستگاه‌ها و کارکنان وارد نمی شود.
  6. قابل استفاده در صنایع مختلف: ورق کربن استیل به عنوان یک جزء اصلی در صنایع نظیر خودروسازی، ساختمان‌سازی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و داروسازی، صنایع هواپیما سازی و … استفاده می‌شود.

قیمت ورق استیل 316 به دلیل وجود مولیبدن قابل بررسی است. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 316، می‌ توانید به وب سایت‌های معتبر فروش ورق استیل مراجعه کنید تا ضمن کسب اطلاع از وضعیت آن، خریدی مطمئن داشته باشید.

مزیت های استفاده از ورق کربن استیل چیست؟

ویژگی های اصلی و مهم ورق استیل کربنی چیست؟

رسانایی حرارتی ورق کربن استیل

هدایت گرمایی در فولاد کربنی به مراتب کمتر از هدایت گرمایی آلومینیوم بوده و تقریبا برابر با ۴۵ وات بر کلوین بر متر می باشد. این ماده گزینه‌ای اقتصادی و مطلوب برای قطعات واجزاء ساختمانی به شمار می‌رود.

انعطاف‌پذیری

ورق استیل کربنی انعطاف‌پذیری مناسبی دارد که این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی شکل داده شود و در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت شکل‌دهی

ورق استیل کربنی به راحتی قابل شکل‌دهی است و می‌توان آن را به اشکال و ابعاد مختلف تولید کرد.

دوام و عمر طولانی

به دلیل خصوصیات مکانیکی و شیمیایی برتر، ورق استیل کربنی دارای دوام و عمر طولانی است که باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود. همچنین مقاوت بالایی که دارد باعث شده تا از آن برای ساختن سازه هایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر آتش دارند نیز استفاده شود.

مقاومت بالا در برابر خوردگی

یکی از ویژگی های برجسته ورق فولادی کربن استیل، مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این ورق ها حاوی کربن با درصد بالایی هستند و به همین منظور، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند. این ویژگی آن‌ها را برای استفاده در شرایط محیطی سخت و محیط‌های خورنده مناسب می‌سازد.

ویژگیاهمیت و وضعیت آن
ورق کربن استیلبرابر با ۴۵ وات بر کلوین بر متر
انعطاف‌پذیریشکل پذیری راحت
قابلیت شکل‌دهیتولید به اشکال و ابعاد مختلف
دوام و عمر طولانیموجب کاهش هزینه های نگهداری می شود
مقاومت بالا در برابر خوردگیبه علت درصد بالای کربن

ویژگی های اصلی و مهم ورق استیل کربنی چیست؟

تفاوت فولاد و استیل کربن چیست؟

فولاد آلیاژی از آهن و کربن است که در آن، درصد کربن کمتر از 2.14% می‌باشد. فولاد به دلیل استحکام بالا، کاربردهای گسترده‌ای در صنعت و ساخت‌وساز دارد. استیل کربن نوعی فولاد است که علاوه بر آهن و کربن، عناصر دیگری مانند کروم، نیکل و مولیبدن نیز به آن اضافه شده است. این عناصر باعث افزایش مقاومت استیل در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شوند.

مهمترین تضاد و کلیدی ترین تفاوت فولاد و استیل کربن در مقاومت آنها در برابر خوردگی است. فولاد به دلیل وجود کربن، در برابر رطوبت و هوا زنگ می‌زند، اما استیل کربن به دلیل وجود کروم، یک لایه اکسید کروم روی سطح خود ایجاد می‌کند که از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند.

تفاوت فولاد و استیل کربن

سخن پایانی

در نتیجه چون مواد سازنده کربن استیل شامل عناصر مختلفی است به همین خواطر در مصارف گوناگون قابل استفاده قرار می گیرد. از آنجا که گرید ورق کربن استیل دارای ویژگی های منحصربه فردی است، در تولید لوازم خانگی ، ساخت بدنه وسایل نقلیه مانند کشتی و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل تحمل دمای بالا در ساخت لوله های آب و گاز و … مناسب است.

از دیگر صنایعی که می‌توان نام برد، صنعت ساختمان سازی، خودروسازی وکشتی سازی ،ساخت پل، سازه های دریایی و … مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی، ورق کربن استیل به عنوان یک جزء اصلی در صنایع مختلف به دلیل خواص فوق الذکر بسیار مورد توجه قرار دارد.

Call Now Button